Bakan Karaismailoğlu: Karayollarında Fosil Yakıt Yerine Elektrikli Ve Alternatif Enerji Kullanımı Artırılacak - HABERLER - Haberleşme Genel Müdürlüğü

Bakan Karaismailoğlu: Karayollarında Fosil Yakıt Yerine Elektrikli Ve Alternatif Enerji Kullanımı Artırılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Karayolları 72. Bölge Müdürleri toplantısına katıldı; Karaismailoğlu burada yaptığı konuşmada, “Yollar, insanlığın ve ülkelerin atar damarıdır. İnsanı insana kavuşturan, üretilen ürünü pazara ulaştıran yollar; turizm, ticaret, sanayi ve tarım sektörlerine altyapı hizmeti sunarak ülke ekonomisine canlılık katan değerli bir hizmettir. Çağın ihtiyaçlarına uygun olarak bölünmüş yollara dönüştürdüğümüz altyapımızla ulaşım sektörü, başta ekonomi olmak üzere yaşamın her alanındaki gelişmenin ana lokomotifi olarak Türkiye'nin geleceği için önemli roller üstleniyor.” açıklamasını yaptı.


Konforlu Yollar Sayesinde Akaryakıttan 1 Milyar Litre Tasarruf

Karayolu ağı içindeki oranı yüzde 42 olan bölünmüş yolların trafiğin yüzde 83’ünü taşıdığını açıklayan Karaismailoğlu, yapılan konforlu yollar sayesinde vatandaşların yollarda harcadığı süreyi yıllık 7 milyar saat azalttıklarını belirtti. Bu sayede akaryakıttan 1 milyar litre tasarruf sağlandığına dikkati çeken Karaismailoğlu, “Ülkemizin stratejik konumunun avantajlarından hareketle, akslarımızdaki uluslararası ticaret ağlarını merkeze alan, küresel ve bölgesel bütünleşmeyi sağlayan çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. Asya ve Avrupa arasındaki doğu-batı koridorlarımız ile Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya uzanan kuzey-güney koridorlarımızın iyileştirme çalışmalarını tamamlayarak tüm modlarımızla entegre ediyoruz. Yaptığımız yolların halkımıza sağlayacağı rahatlık ve tasarrufun yanı sıra ülkemizin içinde bulunduğu stratejik konumunu da güçlendiriyoruz.” şeklinde konuştu.

Kuzey Marmara Otoyolu, Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy kesimi ve Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü’nün yapım çalışmalarına büyük bir hızla devam edildiğini bildiren Karaismailoğlu, bu şekilde, İstanbul’un batı aksındaki mevcut ulaşım koridorlarına yüksek kapasiteli yeni bir alternatif güzergâh oluşturarak, Mahmutbey gişeler, TEM otoyolundaki trafik yoğunluğunu ortadan kaldırıldığını söyledi.


“Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planını Sıkı Sıkıya Takip Ediyoruz.”

Karaismailoğlu, Türkiye’nin ulaşım ve iletişim sektöründeki çalışmaları, tüm bileşen ve kesimlerin istişaresi ve ortak akıl ile planlayıp, değerlendirdiklerine değinerek, şöyle konuştu:

“2003’te Cumhurbaşkanımızın ortaya koyduğu ‘ulaşan ve erişen Türkiye’ vizyonunu 20 yılda hayata geçirdik. 2021 yılının Ekim ayında, Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası’nın 12.’sini düzenledik. Geleceğe yönelik ulaşım ve haberleşme stratejilerini ve çözüm önerilerini ortaya koyduk. Hayata geçirdiğimiz Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planını sıkı sıkıya takip ediyoruz. Başkaları ancak gelecek seçimleri düşünürken, bizler gelecek nesilleri düşünerek, 2053 perspektifleri oluşturuyoruz. ‘Büyük ve Güçlü Türkiye’ yolunda, kıtalararası kesintisiz ulaşım altyapısının tesis edilerek ülkemizin; üretim, ihracat ve istihdam odaklı büyüme stratejisinin hayata geçmesi için hazırladığımız ‘2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’ bir yol gösterici olacak.”


Yarının Stratejisinde Lojistik-Mobilite-Dijitalleşme

2003 yılından 2021 yılı sonuna kadar 5 sektörde yapılan yatırımların toplamının 172 milyar dolara ulaştığını dile getiren Karaismailoğlu, “Bu yatırımlarla; 18 milyon insanımıza istihdam sağladık. Yatırdığımız her 9,5 milyar dolar, 1 milyon vatandaşımıza yeni iş imkânı sağladı. Millî gelirimize 520 milyar dolardan fazla katkı sunduk. Ekonomimizin üretim gücünü desteklemek ise temel önceliklerimiz arasında yer aldı. 2003-2021 yılları arasında gerçekleştirdiğimiz yatırımlar sayesinde Türkiye, 1 trilyon 42 milyar doların üzerinde daha fazla üretti. Yarının stratejisine hazırlanırken odak noktamız olan insan, veri ve yük hareketliliği, lojistik-mobilite-dijitalleşme ekseninde, yeni ulaşım yaklaşım ve uygulamaları ile ele alınacak. Akıllı otoyollarının inşası bu uygulamalardan biridir. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı içi veriye dayalı, ortak aklı önemseyen, topluma kulak veren bir anlayış ile ilerledik. Öncelikle güncel sosyo-demografik, arazi kullanımı, ulaştırma sistemleri, altyapı ve turizm verileri toplayarak, ihtiyacı analiz ettik. 2053 yılına gelindiğinde Türkiye’deki araç sahipliğinin 2019 yılına göre yüzde 242 artış gösterecek.” dedi. “Yük ve yolcu taşımacılığından karbon salımını azaltma hedefli çevreci, akıllı ulaşım sistemlerinin öne çıktığı, dijital, ithalat ve ihracat odağında yük taşımacılığının dikkate alındığı, ihracat ve hareketlilik odaklı senaryoları ele aldık” diyen Karaismailoğlu, her senaryonun en iyi yönlerini hesaplanarak oluşturulan çevreci sürdürülebilir senaryonun ise önümüzdeki dönemin yatırımlarını şekillendirdiğini kaydetti.


“Kesintisiz ve Konforlu Bir Ulaşım Tesis Edeceğiz”

Siber Vatan’da Türkiye’nin Gücünün Arttığını hatırlatan Karaismailoğlu, 2021 yılı 3. çeyreği itibarıyla elektronik haberleşme sektörünün yüzde 19’a yakın büyüdüğünü kaydetti. Karaismailoğlu, sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Hükümetlerimiz döneminde genişbant abone sayımızı 20 binden 88 milyona ulaştırdık. 2021 yılı üçüncü çeyreğinde internet kullanım oranı bir önceki döneme göre sabitte yüzde 50, mobilde de yüzde 30 oranında arttı. Devlet aklı, istişare ve güç birliğiyle hayata geçireceğimiz yatırımlarımızla 2053 yılına kadar karayolu hizmet düzeyimizi en üst seviyeye çekerek ‘kesintisiz ve konforlu’ bir ulaşım tesis edeceğiz. Karayollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımı artırılacak. Bu aynı zamanda çevreci yaklaşımımızı güçlendirecek, projelerimizin yakıt, çevre ve zaman tasarruflarını artırarak, projelerimizin millî servetimize olan katkılarını güçlendirecektir. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımız yalnızca hedeflerimiz değil, en iyisini hak eden milletimize, geleceğimiz olan gençlerimize, ülkemize sözümüzdür. Bu kapsamda planladığımız otoyollarımız; Aydın – Denizli Otoyolu, Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy Otoyolu, Kınalı – Tekirdağ Malkara Otoyolu, Çanakkale – Savaştepe Otoyolu, Mersin–Erdemli–Silifke–Taşucu Otoyolu, Ankara– Kırıkkale–Delice Otoyolu, Antalya – Alanya Otoyolu, Sapanca – Afyonkarahisar Otoyolu, Samsun– Mersin Otoyolu, Trabzon–Habur Otoyolu, Afyon – Burdur Otoyolu, Alanya–Silifke Otoyolu, Delice – Samsun Otoyolu, Ankara – İzmir Otoyolu, Bozüyük – Afyonkarahisar Otoyolu, Denizli – Burdur – Antalya Otoyolu, Gerede- Merzifon Otoyolu, Sivrihisar– Bursa Otoyolu, Şanlıurfa – Habur Otoyolu.”


“2053 Yılına Kadar 1998 Milyar Dolar Yatırım Yapılacak”

5’er yıllık planlamalar sonunda 2053 yılına gelindiğinde demiryolu, karayolu, denizyolu, havayolu ve haberleşme için 198 milyar dolar yatırım yapılacağına işaret eden Karaismailoğlu, “2053 yılına kadar millî gelire katkımız 1 trilyon doları bularak, yatırım bedelinin 5 katından fazlasını kazandıracak. Üretime katkımız ise yaklaşık 2 trilyon dolar ile yatırım bedelinin yaklaşık 10 katını kazandıracak. İstihdama katkımız ise 2053 yılında 28 milyon kişiyi bulacak. ‘Gelişmekte olan’ değil, ‘gelişmiş’ dünyanın öncü ülkesi olmaya kararlıyız. Devlet aklı, ileri görüşlülüğü ve planlı bir yaklaşımla Türkiye’yi yarınlara eksiksiz olarak hazırlıyoruz” dedi

Fotoğraflar