Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Reakreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi'nin Tanıtımı Yapıldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Sirkeci Garı'nda gerçekleştirilen ‘Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi'nin tanıtımına katıldı.

Karaismailoğlu, İstanbul için çok önemli olan, tarihe sahip çıkan, çevreye ve insana duyarlı bir proje başlatmanın haklı gururunu yaşadıklarını dile getirerek, şunları kaydetti:

"Tarihi güzellikleri ve turistik cazibesiyle mega kentimizin merkezi Sirkeci,  . İstanbullular için de, yabancı misafirlerimiz için de bir kesişim ve buluşma noktasıdır. Biz de Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem Hattı'nı bir ulaşım projesi olmasının çok ötesinde planladık. Gezinti, bisiklet ve e-scooter parkurları ile, ekonomik, sosyokültürel faaliyetlerin yapılacağı alanlarla, aynı zamanda turistik cazibesini daha da artırarak İstanbul'a, İstanbullulara nefes aldıracak bir proje haline getirdik.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye’deki ulaşım ve haberleşme sistemlerini bir bütün olarak değerlendirdiklerini kaydeden Karaismailoğlu, Ak Parti hükümetleri döneminde tüm ulaşım modlarında Türkiye’yi bölgesinde lider, dünyada etkin bir geçiş ve bağlantı noktası haline getirdiklerine dikkati çekti.

“Raylı sistemlerde günlük 6,5 milyon yolcu taşınıyor"

Adil Karaismailoğlu, 2003 yılından itibaren demir yolu yatırımlarına da öncelik verdiklerini, ilk iş olarak, mevcut demir yolu ağlarının tamamını yenilediklerini söyledi. Demir yolu uzunluğunu 12 bin 803 kilometreye çıkardıklarını bildiren Karaismailoğlu, halen 3 bin 500 kilometre yeni demir yolu inşaatının da devam ettiğini aktardı. Karaismailoğlu, 2003 yılından bu yana sinyalli demir yolu hat uzunluğunu yüzde 172, elektrikli hat uzunluğunu da yüzde 180 oranında artırdıklarını belirterek, "Demir yollarımızın tamamını elektrikli sinyalli hale getirmek için de çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor. Ülke genelindeki şehirler arası demir yolu işletmeciliğindeki başarılarımızı aynı şekilde kent içi raylı sistemlerde de sürdürüyoruz. Bakanlığımızın yapıp hizmete açtığı raylı sistemlerde günlük 6,5 milyon, yıllık 2 milyar 393 milyon yolcu taşınıyor." dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, hizmete sunulan projelerle vatandaşı trafik çilesinden kurtarıp işlerine, ailelerine güvenle ve konforla ulaşmalarını sağladıkları için yaşadıkları mutluluğu aktardı.

Adil Karaismailoğlu, AK Parti hükümetleri döneminde ulaşım ve haberleşmeye yapılan yatırımlar içinde demir yollarının en çok yatırımın yapıldığı ikinci ulaşım modu olduğunu belirterek, bugün itibarıyla da demir yolunun, en çok yatırımın yapıldığı birinci ulaşım modu konumunda bulunduğunu kaydetti. Bunu yaparken de demir yollarının ihtiyacı olan tüm makine ve ekipmanları yerli ve millî kaynaklarla Türkiye'de ürettiklerini aktardı.

"Projemiz raylı sistem ve yaya odaklı yeni nesil bir ulaşım projesidir.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi hakkında da bilgi verdi.

Projenin Kazlıçeşme-Sirkeci arasında atıl bulunan 8,5 kilometrelik bir raylı sistem hattının, yaya odaklı, çevreye duyarlı bir şekilde yeniden canlandırılması çalışması olduğunu belirten Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Projemiz, 74 bin metrekarelik yeni yeşil alanı, 7,5 kilometrelik bisiklet ve 6,5 kilometrelik yaya yolu, 10 bin 120 metrekarelik meydan ve rekreasyon alanları ve 6 bin metrekarelik kapalı sosyal ve kültürel alanı ile İstanbul'umuzun değerine değer katacak çok önemli bir proje. Bunun yanında projemizde 27 adet sanat yapısı, 9 adet yaya ve 12 adet kara yolu geçidi, 3 adet yaya ve 1 adet de kara yolu üst geçidi bulunmaktadır. Kısa bir tanımla projemiz, Kazlıçeşme ile Sirkeci arasında 8 istasyonlu raylı sistem ve yaya odaklı yeni nesil bir ulaşım projesidir.”

Bakan Karaismailoğlu, hesaplanabilir tasarruf ve kazancın ötesinde İstanbulluların; rahat, emniyetli ve konforlu yolculuğun yanında nefes alabilecekleri, yeşil alanlar oluşturduklarını söyledi. Bunun toplumsal kazancının hesaplanamayacağının altını çizen vurgulayan Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

"İstanbul'un ihtiyacı olan hizmeti götürmek üzere gece gündüz çalışıyoruz. Türkiye'mize kazandırdığımız eserlerle çevreye, ülke ekonomimize pek çok yönden katkı sağlamaya devam ediyoruz. Raylı sistemlerimizin tamamlanmasıyla yakıt, karbon emisyonu ve zaman gibi çevreyi doğrudan etkileyen hususlarda büyük ekonomik kazançlar da sağlayacağız. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, oluşturduğumuz sistemlerle, mevzuat düzenlemelerimiz ve teşvik politikalarımız ile vatandaşımızın yaşam kalitesini artırmaya, ruhsal ve bedensel sağlığını desteklemeye, çevre dostu bu sistemleri ülkemize kazandırmaya büyük önem veriyoruz. Yeni ürün ve hizmet modelleri geliştirerek milletimizin kullanımına sunuyoruz."

Tüm bu yatırımları hayata geçirirken kamu ve özel sektör olarak dünyanın yaşadığı teknolojik değişimi yakından izlediklerini ve çağın hızına ayak uydurduklarını kaydeden Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

“İçinde bulunduğumuz 16-22 Eylül Avrupa Hareketlilik Haftası’nda, lansmanını yaptığımız projemizde, mega kentimizdeki akıllı ve verimli hareketliliğe büyük katkısı olacak ve aynı şekilde bu saydığım diğer projelerimiz gibi insan odaklı, çevreye duyarlı bir yaklaşımla İstanbul’umuza, ülkemize hizmet edecektir.”

Fotoğraflar