Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, 2053 Ulaştırma ve Lojistik Master Planı’nı Açıkladı - HABERLER - Haberleşme Genel Müdürlüğü

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, 2053 Ulaştırma ve Lojistik Master Planı’nı Açıkladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ülkemizin 2053’e doğru ulaştırma ve lojistik rotasını belirleyen ve Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı kapsamında hazırlanan Ulaştırma 2053 Vizyonu'nun tanıtım toplantısına katıldı. Karaismailoğlu, tüm ulaşım ve haberleşme modlarında entegre bir anlayışı benimsediklerini, yatırımlarını bu yaklaşıma uygun biçimde ana planları doğrultusunda inşa ettiklerini söyledi.

Karaismailoğlu, "Ülkemizin önünü açacak 30 yıllık planlarımız hazır. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ile gençlerimizin aydınlık geleceğini, milletimizin refahını bugünden tayin edeceğiz. Bunun için var gücümüzle çalışacağız." diye konuştu.

2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’nda odaklandıkları temel noktanın mobilite, lojistik ve dijitalleşme alanlarında Türkiye'nin ekonomik gelişimine üst düzeyde katkıda bulunacaklarını, ülkenin yeni, hızlı ve konforlu bir altyapıyla daha sürdürülebilir, güvenli, çevreci, erişilebilir, kapsamlı, hızlı ve teknolojik olarak daha yenilikçi bir ulaştırma sektörüne sahip olacağına değinen Karaismailoğlu, “Bu yenilenme süreci ulaşım ve haberleşme alanlarında bütünsel kalkınma odaklı, dünyayı ülkemize entegre etmeyi hedefleyen iddialı bir süreçtir” dedi.

 
“Akıllı Ulaşım Sistemleri için önemli adımlar attık”

Dünyada ve ülkemizde altyapı yatırımlarında geleceğin ulaşımını belirleyen küresel etkenlerden akıllı ulaşım sistemleri için önemli adımlar attıklarını belirten Karaismailoğlu, “Akıllı Ulaşım Sistemlerini yaygınlaştırarak; trafik güvenliğini arttırma, seyahat sürelerini azaltma, mevcut yol kapasitesinin daha etkin daha verimli kullanılması ve mobiliteyi arttırma hedeflerimizi belirledik.” şeklinde konuştu.

Karaismailoğlu, ulaştırma yatırımlarını gerçekleştirirken geleceğin ulaşım teknolojilerini ve değişen hareketlilik alışkanlıklarını göz önünde bulundurduklarını belirterek, Türkiye'deki elektrikli araç altyapısı için çalışmalara devam ettiklerini söyledi.

Paylaşımlı seyahat, otonom araçlar, bağlantılı araçlar ve akıllı otoyollarda yaşanması beklenen gelişmelere değinen Karaismailoğlu, yarının stratejisine hazırlanırken lojistik-mobilite-dijitalleşme ekseninde yaklaştıklarını, Türkiye'nin akıllı geleceğini inşa etmeye odaklandıklarını bildirdi. Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Ulaştırmanın dünyadaki geleceğini belirleyen  etkenleri,  Sürdürülebilirlik, Yeni Nesil Ulaşım ve Şehirleşme olarak özetlememiz mümkündür. Ulaştırma yatırımlarımızı gerçekleştirirken geleceğin ulaşım teknolojilerini ve değişen hareketlilik alışkanlıklarını da göz önünde bulunduruyoruz. Bu bağlamda yeni nesil ulaşım trendlerini yakından takip ederek yatırımlarımızı bunların ışığında şekillendiriyoruz. 

Elektrikli araçlar, ilk belirleyici trend olarak öne çıkarken, 2035 yılında elektrikli araçların yeni araç satışındaki payının yüzde 35’e ulaşması beklenmektedir. Bizler de ülkemizdeki elektrikli araç altyapısı için çalışmalarımıza devam ediyoruz. 

Bir diğer trend olan Paylaşımlı Seyahat’e baktığımızda ise 2035 yılında tüm ulaşım modlarında kullanılan araçları paylaşarak seyahat etmek isteyenlerin oranının yüzde 14’e ulaşması öngörülmektedir.

Otonom araçların da yine ulaştırmanın geleceği için öne çıkan, etkin bir trenddir. 2025-2030 yılları arasında hayatımızın olağan bir parçası olması beklenen otonom araçlarında 2035 itibariyle yeni araç satışlarındaki payının yüzde 16 olacağı tahminleri yapılmaktadır.

Bu alandaki son trend olan bağlantılı araçlar, yani her an internet erişimi olan, birbiriyle ve altyapıyla iletişim içerisinde olan araç sistemlerinin 2035 yılında, toplam araçlar içerisindeki payının yüzde 68’e çıkacağı tahmin edilmektedir. Bizler de şimdiden akıllı otoyollarımızı inşa ederek bu geleceğe hazırlanıyoruz. Yarının stratejisine hazırlanırken yola çıktığımız İnsan-Veri-Yük kavramlarının artık Lojistik-Mobilite-Dijitalleşme ekseninde, yeni ulaşım yaklaşım ve uygulamaları ile ele alınacak.

Bu doğrultuda 2020 yılında hazırladığımız Ulusal Akıllı Ulaşım Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planı ve geçtiğimiz yıl 12.sini gerçekleştirdiğimiz Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası, Türkiye’de ulaştırmanın önemli yapı taşları olmuştur”


“Akıllı ve otonom teknolojiler ile donatılmış, hızlı, emniyetli yol altyapısı ile kazalar azaltılacak” 

Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı çerçevesinde yaptıkları yoğun çalışmalar sonucu her bir sektör için hedefleri tek tek belirlediklerini söyleyen Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Demir yollarımızda yolcu taşımacılığının payı yüzde 0,96’dan yüzde 6,20’ye, yük taşımacılığınınki ise yüzde 5,08'den yüzde 21,93'e çıkartılacak, hızlı tren bağlantısı olan il sayısı 8'den 52'ye yükseltilecek. Bunların sonucunda bir yılda taşıdığımız yolcu sayısını 19,5 milyondan 270 milyona, yükü ise 55 milyon tondan 448 milyon tona ulaştıracağız. Emniyetli, hızlı, verimli ve etkin bir altyapıya sahip olacak Türkiye'mizin demir yollarındaki toplam enerji ihtiyacının yüzde 35'i yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılanacak. Demir yollarındaki bu dönüşüm, kara yollarımız üzerindeki yoğunluğu azaltması yönünden de son derece önemli. Bu yöntemle kara yollarımızdaki yıllık yük taşımacılığı payı yüzde 71'den yüzde 57'ye düşürülecek. Akıllı ve otonom teknolojiler ile donatılmış, hızlı, emniyetli yol altyapısı ile kazalar azaltılacak. Milletimizin can ve mal güvenliği korunacak.

Kara yollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımı artırılacak. Bunun için ‘elektrikli şarj’ gibi elektrikli araçlar için uygun altyapılar oluşturulacak. Mavi vatanımızın temeli, uluslararası ticaretimizin, ulaşımdaki entegrasyonumuzun kilit noktası deniz yollarında ise liman tesisi sayısı 217'den 255'e çıkarılacak. 'Yeşil liman' uygulamaları yaygınlaştırılarak limanlarımızda yüksek oranda yenilenebilir enerji kaynakları kullanılması sağlanacak. Yalnızca ülkemizin değil, dünyanın da en önemli ulaşım projelerinden olan Türkiye'nin deniz yolu taşımacılığındaki rolünü güçlendirecek ve Karadeniz'i, 'Türk ticaret gölü' haline dönüşecek Kanal İstanbul ile İstanbul Boğazı'nda seyir emniyeti artırılarak gemi trafiği azaltılacak." 


“Kara yolundan hava yoluna, demir yolundan deniz yoluna tüm ulaşım modlarını planlı şekilde zenginleştirmek için yatırımlara aralıksız devam ediyoruz”

Bugüne dek yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: 

"2003-2021 yılları arasında ulaştırma ve haberleşme alanlarına 172 milyar dolardan fazla yatırım yaptık. Bunun sonucunda da yalnızca 520 milyar dolarlık GSYH'ye katkımız bile yatırım miktarının 3 katından fazladır. Ayrıca, üretime katkımız 1,79 milyar dolar oldu ve istihdama ise 17,9 milyon kişi katkı sağlandı. 20 yılda ülkemize kazandırdıklarımız ortada... Bundan sonra da 2022'den başlamak üzere 2053'e kadar, 30 yıl içinde, 198 milyar dolar yatırım yapacak, bu yatırımlarımızın karşılığını da yine misliyle alacağız. 

2053 yılına kadar GSYH'ye katkımız 1 trilyon doları bularak yatırım bedelinin 5 katından fazlasını kazandıracak. Üretime katkımız ise yaklaşık 2 trilyon dolar ile yatırım bedelinin yaklaşık 10 katını kazandıracak. İstihdama katkımız ise 2053 yılında 28 milyon kişiyi bulacak. AK Parti hükümetleri olarak, 20 yılda ülkemizin ulaşım ve haberleşme alanlarına 1 trilyon 337 milyar 250 milyona yakın yatırım yaptık."

Karaismailoğlu, kara yolundan hava yoluna, demir yolundan deniz yoluna tüm ulaşım modlarını planlı şekilde zenginleştirmek için yatırımlara aralıksız devam ettiklerini, bundan sonra da hız kesmeden yatırımı ve çalışmayı sürdüreceklerini kaydetti.

Fotoğraflar