Ticaretin Kalbinde Yer Alan Ulaşım Koridorunu Tamamladık

Bakan Karaismailoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da  video konferans bağlantısı ile katıldığı Kuzey Marmara Otoyolu İzmit-Akyazı kesiminin açılışını gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşmasında, açılışı yapılan TEM İzmit 1 Kavşağı Akyazı arasındaki kısmının ülkeye, bölge ve şehirlere hayırlı olmasını temennisinde bulunarak, hizmete açılan kısmın uzunluğunun bağlantı yollarıyla birlikte 68 kilometreyi geçtiğini söyledi.  

Projede şimdiye kadar hizmete verilen yolların toplam uzunluğunun ise 389,3 kilometreyi bulduğunu aktaran Erdoğan, Kuzey Marmara Otoyolu'nun 2016 yılında Odayeri-Paşaköy’le başlayan ve etap etap bugüne kadar devam eden kısımlarının açılışında son bir bölüm daha kaldığını kaydetti.

Bu son kısmın da önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde tamamlanacağını belirten Erdoğan, "Yatırım bedeli 3,1 milyar dolar olan bu kesimin ülkemiz ekonomisine sadece vakit ve akaryakıt tasarrufundan sağlayacağı yıllık katkı 2,5 milyar liradır. Bugün açılışını yaptığımız bölümün maliyeti de 431 milyon doları buluyor. Bu otoyol İstanbul'un her iki istikametinde de araç trafiğinde çok büyük rahatlama sağlayacaktır. Şu ana kadar açılan kısımlarda bu faydayı zaten görmeye başladık." diye konuştu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul-İzmir Otoyolu ve TEM Otoyolu ile çeşitli noktalarda kurulan bağlantı sayesinde vatandaşlara her istikamet için hızlı ve konforlu ulaşım alternatiflerini sunduklarını dile getirdi.

İnşası süren Kınalı, Tekirdağ, Çanakkale ve Balıkesir otoyolunun da bitmesiyle Marmara Bölgesi'ni çepeçevre saran otoyol ağının tamamlanacağını bildiren Erdoğan, “Bu otoyol güzergâhlarındaki Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü gibi abide eserlerin de unutulmaması gerek” dedi.

Erdoğan, bu tür yapıların ulaşım işlevi yanında ülken ve şehirlerin sembolü haline dönüşen eserler olduğu belirterek, şöyle devam etti:

"Üretim ve ticaret gücüyle Türkiye'nin adeta kalbi konumundaki Marmara Bölgemizin ve onun merkezinde yer alan İstanbul'un geleceğini şekillendirecek bu önemli yatırımların her aşamasını bizzat takip ediyoruz. Ülkemize eser kazandırmaktan daha büyük bir siyaset, daha büyük bir hizmet, daha büyük bir şeref olmadığına inanıyorum. Belediye başkanlığımdan itibaren her anımı eser ve hizmet siyasetiyle geçirmiş birisi olarak bu tür açılış programlarına iştirak etmekten çok büyük mutluluk duyuyorum. Rabbime ülkeme ve milletime böylesine büyük eserler kazandırılmasına vesile olduğum için her gün hamd ediyorum. Kuzey Marmara Otoyolu'nun ülkemize kazandırılmasında emeğe geçen bakanlığımızı, kurumlarımızı, yüklenici firmaları, mühendisinden işçisine herkesi tebrik ediyorum."

Türkiye'nin uzunca bir süre diğer altyapılarla birlikte ulaşım konusundaki eksikliklerinin sıkıntılarını yaşadığını dile getiren Erdoğan, iktidara geldiklerinde Türkiye’de sadece 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol olduğunu, bu mesafeyi 28 bin kilometreye kadar çıkardıklarını, otoyol uzunluğunu neredeyse ikiye katladıklarını hatırlattı. Karayolu tünellerinin sayısı 83 ilaveyle 395'i, uzunluğu da 473 kilometre ilaveyle 523 kilometreyi bulduğunu belirten Erdoğan, “Sadece ulaştırma yatırımları için 18 yılda 880 milyar liranın üzerinde bir kaynak kullandık. Demiryollarında ülkemizi hızlı ve yüksek hızlı tren hatlarıyla tanıştırdık. İnşallah önümüzdeki yıl Ankara-Sivas hızlı tren hattını da hizmete açıyoruz. Bununla kalmadık. Mevcut demiryolu ağımızın tamamına yakınını neredeyse sıfırdan yapmışçasına yeniledik, modernize ettik" şeklinde konuştu.

“Dünyanın en büyük projelerine imza atıyoruz”

Bakan Karaismailoğlu ise yaptığı konuşmada, Türkiye'yi dünyanın en büyük ekonomileri arasında hak ettiği konuma taşımak dünyanın en büyük projelerine imza attıklarını, halen ülkenin dört bir yanında üç binin üzerinde şantiyede mühendislerin, teknik personelin ve işçilerin gece gündüz çalıştıklarını aktardı. Geçtiğimiz bir aylık dönemde Samsun-Sivas demir yolu hattı, Kahramanmaraş-Göksun-Kayseri yolu, Formula 1 Pisti, Hayrabolu-Tekirdağ yolu, Sarıkamış-Karakurt Horasan yolu ve Manisa Akhisar çevre yolu açılışlarını gerçekleştirdiklerini belirten Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“Geçtiğimiz çarşamba günü yine sizin huzurlarınızda Ankara-Niğde Otoyolu’nun tamamını hizmete aldık. İlk ihracat trenimizi Çin’e uğurladık; yolculuk kesintisiz ve başarılı bir şekilde tamamlandı. Aynı şekilde önümüzdeki yakın süreç içerisinde pek çok projeyi daha hizmete alacağız.”

"Geçit vermez" denilen dağları tünellerle deldiklerinin, "aşılmaz" denilen nehirleri, vadileri köprülerle geçtiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, aşkla bağlı oldukları vatana ve millete büyük bir güçle hizmete devam edeceklerini kaydetti.

Kuzey Marmara Otoyolu’nun sadece Marmara’nın değil, tüm Avrasya Bölgesi’nin ulaşımında ve ticaretinde hayati bir rol oynadığını söyleyen Bakan Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu sayesinde; araçların şehir içi trafiğine girmeden, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile transit geçişi sağlanacağını belirtti.

İki kıtayı birbirine bağlayan Avrasya’nın lokomotifi Marmara’nın itici gücü Kuzey Marmara Otoyolu sayesinde araçların şehir içi trafiğine girmeden yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile transit geçişi sağlayacağını dile getiren Karaismailoğlu şöyle devam etti:

“Kısım kısım kullanıma açılan otoyolumuzun daha önce hizmete aldığımız 320 km’lik kesimlerinden sonra bugün de İzmit 1 Kavşağı-Akyazı arasında yer alan 73 km uzunluğu ile son ve en uzun kesimini hizmete alarak 400 km uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu’muzun tamamını hizmete açıyoruz. Böylelikle ticaretin kalbinde yer alan bu bölgeyi kuşatan bir ulaşım koridorunu tamamlamış oluyoruz.”

Karaismailoğlu, 6. kesimde 4 viyadük, 64 köprü, 22 üst geçit, 20 alt geçit, 179 menfez olmak üzere toplam 289 yapının bulunduğunu, otoyolla yüksek standartlara sahip, dünyaya örnek ve tasarrufun önünü açan bir projenin hayata geçirildiğini bildirdi.

Projelerimizin her birinde depreme karşı dayanıklılık ağlayan en modern mühendislik yaklaşımları kullanıldığına dikkati çeken Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun olası bir depremde Marmara Bölgesi ve İstanbul’a hizmet vereceğinin bilgisini paylaştı.

Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun ülkemizin önemli gücü olan sanayi ve ticaret şehirlerine yeni bir soluk kazandıracağını belirterek. İstanbul’dan Anadolu illerine doğru gidişte ve dönüşte mevcut TEM Otoyolu ve D-100 Karayolu’nda oluşan uzun araç kuyruklarının da önüne geçildiğini ifade etti.

Karaismailoğlu sözlerini şu şekilde tamamladı: 

“Kuzey Marmara Otoyolu’muzun bir başka özelliği de kamu özel sektör iş birliği ile yapılmış başarılı projelerimize güzel bir örnek teşkil etmesidir. Yeni bütçe imkânları, projelerimizi en nitelikli ve en hızlı şekilde vatandaşlarımızın hizmetine açabilmeyi sağlamaktadır. Zamanın ve konforun değeri Kuzey Marmara Otoyolu ile yeniden belirlenmiştir.  Kuzey Marmara Otoyolu her biri vatandaşımız için gurur vesilesidir. Gençlerimize, çocuklarımıza Türkiye’nin aydınlık yarınlarının bir nişanesi olarak gösterebileceğimiz dünya çapında bir eserdir. Ülkemizi ve milletimizi muasır medeniyetler seviyesinin üstüne taşımak için hiçbir engel tanımayacağımızın Türkiye’nin bölgesinde ve dünyada lider ülkelerden biri olacağını günlerin ne kadar yakın olduğunun ispatı niteliğindedir. Bu hayırlı günde projemizde emeği geçen her kademeden çalışma arkadaşlarıma ve projemize katkıda bulunan yüklenici firmalara teşekkür ediyorum saygılarımı arz ediyorum.”

Fotoğraflar